Latest Posts

Travel wishlist: Europa top 5

By vrijdag, december 25, 2015

Vandaag deel ik het lijstje van plekken in Europa die ik ontzettend graag wil bezoeken.
Reizen is een grote hobby van mij, ik vind het heerlijk om nieuwe plekken, talen en culturen te ontdekken. Het liefst zou ik natuurlijk de hele wereld zien, maar omdat mijn lijstje dan iets te lang zou worden besloot ik het vandaag alleen op Europa te houden. In het lijstje zijn steden opgenomen waar ik nog heen wil, dus niet waar ik al geweest ben.

Ik vind Europa een prachtig continent met onzettend veel variatie. Zowel de natuur als de steden zijn prachtig wat maakt dat ik Europa een heel leuk continent vind om te bereizen.


1. Stokholm
Stockholm is de hoofdstad van Zweden. Scandinavië is sowiezo een grote favoriet van mij. Ik vind de scandinavische manier van leven heel mooi. Daarbij komt ook dat ik de architectuur (voor zover je die overal hetzelfde kan noemen) heel gaaf vind.  Naast alle bezienswaardigheden is het voor mij een waar winkelparadijs. De minimalistische kijk op mode past helemaal in mijn straatje.

Gamla stan, hét bekende pleintje van stockholm

2. Kopenhagen
Kopenhagen, Denemarken ligt ontzettend dicht bij Nederland. Je zou er zo met de auto naartoe kunnen rijden. Het is een ontzettend mooie stad met een prachtige haven en mooie verhalen. Het lijkt mij heerlijk om hier een weekje door te brengen en te proeven van deze stad!
De haven van Kopenhagen

3. Moskou
Hoewel Moskou op aardrijkskundig gebied officieel niet in Europa ligt vind ik toch dat deze stad in mijn rijtje mag. Naast dat er in Moskou ontzettend veel te zien is en het een stad is met heel veel rijkdom op het gebied van architectuur, zou ik ook heel graag willen meemaken hoe het is om even door te brengen in een land (in dit geval stad) waar zo veel kritiek en onenigheid is. Het lijkt mij daarnaast heel speciaal om kennis te mogen maken met de Russische cultuur en haar rijke geschiedenis.
Het kremlin, misschien wel een van s'werelds extravagante gebouwen.

4. Praag
Praag, de mooiste stad van Tsjechië. Ook Praag is weer een stad waar in de geschiedenis veel gebeurt is. Daarnaast is de stad zelf zeker het bewonderen waard. Met haar mooie architectuur, vele verhalen, zowel mooi als minder mooi is dit zeker een stad waar ik graag naartoe zou willen reizen.
Een prachtuitzicht vanaf de oever van de donau

5. Brighton
Tot slot, Brighton, een stad in het zuiden van Engeland. Dit keer geen geschiedenis. Brighton is een ontzettend creatieve stad waar je heel goed kan shoppen. In Brighton komen zowel het strand als de stad samen. The Lanes zijn een heerlijk shopgebied en heel gezellig om te bezoeken. Ook is het een zeer fotogenieke stad. Naast dat brighton een heel leuke stad is, is het ook een plek waar heel veel youtubers wonen. Daarom is het voor mij als youtube-verslaafde echt iets heel leuk om heen te gaan.
The lanes

You Might Also Like

0 reacties