Latest Posts

Wax Melts

By maandag, oktober 28, 2013 , , , , , , , , ,

Hoi lieve lezers,

Ik persoonlijk ben helemaal gek op een lekker geurend huis. Het geeft het gevoel van een schoon huis en werkt ontspannend. Na geurkaarsen, wierook en oliebrandertjes kwam ik uiteindelijk bij wax melts. Deze geurende wax tabletjes smelten door de hitte van de vlam en laten daarbij een heerlijke geur vrij. Vandaag review ik voor jullie de wax melts van de action en de scent & blend van Gusta.






Fragranced wax moods action

De wax moods kit van de action bevat 6 verschillende wax melts met elk een andere geur. Het doosje bevat zes melts en een brandertje dat ook gebruikt kan worden voor geuroliën. Bij het openen van het pakketje valt onmiddellijk de geur van lavendel heel erg op. Persoonlijk vind ik deze geur iets te synthetisch, maar voor grote liefhebbers van lavendel denk ik dat dit wel een favoriet zal zijn. De zes bijgeleverde melts hebben ieder een eigen naam en geur:
  • Dream: een grijze hartvormige melt met een frisse geur. De geur doet mij denken aan frisse was, maar wel met een diepe kruidige ondertoon.
  • Fresh Linnen: een lichtblauw rond tabletje. Zoals de naam al doet vermoeden ruikt deze melt naar pas gewassen was die droogt in de buitenlucht.
  • Strawberry: Rood en ruikend naar super zoete aardbeiensnoepjes, zo is deze wax het beste beschreven. Een topper voor de zoetekauw.
  • Rose: Deze roze bloemenmelt ruikt naar rozen en romantische avonden.
  • Lavender: Deze paarse melt is de meest uitgesproken geur van allemaal. De lavendelgeur is prominent aanwezig in dit pakketje.
  • Vanilla: Anders dan de naam doet vermoeden is dit groenige tabletje niet de standaard vanille geur. Nee, deze geur is veel beter! Het is een soort frisse, verbeterde variant van de vanillegeur. Eigenlijk wel mijn favoriet van de zes.


De home wax moods set is voor 1,65 te koop bij de action.

Scent &Blend wax melts van Gusta

Bij het openen van het pakketje kwam er een ding in mij op: Dit ruikt naar de geurkaarsenafdeling van de Loods5! Dit pakketje bevat 80 gram aan wax melts in 8 verschillende geuren. De melts kan je individueel ook nog in vieren breken, het idee hierachter is dat je dan ook melts kan mixen om nog specialere geuren te krijgen. Op de bijgeleverde gebruiksaanwijzing staat dit alles uitgelegd.
De 8 geuren:
  • cranberry: Tja, cranberry. Wel geweldig nagemaakt, precies zoals cranberries ruiken.
  • mediterranean: De geur van de wijngaarden en uitgestrekte velden komt bij mij naar boven, met deze geur waan je je aan de mediterrane kust!
  • Ocean: Fris, deze melt doet mij denken aan de frisse oceaanwind.
  • Orchid: Bloemig, maar met een kruidige ondertoon, iets voor warme winteravonden.
  • Cinnamon: Een diepe, kruidige geur met een fris randje. ook deze melt is geknipt voor dit gure weer.
  • Rose: Een rozengeur, iets dieper en volwassener dan die van de action.
  • Pine: Een dennenbos, dat is waar deze melt naar ruikt. Een beetje een wc-spray geur, maar wel erg lekker.
  • Vanilla: Vanille, hiervan had ik het minst verwacht maar verraste mij het meest. een 'volwassen' vanillegeur met een citrustint op het einde.
Het bijzondere aan deze set is dat de verschillende melts gecombineerd kunnen worden tot scent blend en mood blends. Het verschil is dat scent blends twee geuren hebben en mood blends wat dieper zijn met dus drie geuren.


De scent&Blend van gusto zijn 3,95 en te bestellen op www.gusto.nl of te koop bij Kees de Waal in Den Burg.

Eindoordeel.
Ik zou persoonlijk gaan voor het laatste setje, hierbij zit dan geen brander, maar de kwaliteit is een stuk beter dan die van de action. Als je wat minder te besteden hebt zou ik gaan voor het setje van de action.

Veel liefs,
Sophie.








You Might Also Like

1 reacties

  1. Leuk geschreven en duidelijke foto's. Ik ben sindskort ook helemaal fan van de waxmelts van www.weallloveit.nl, vooral de home sweet home variant is een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen