Latest Posts

DIY: Boekenclutch

By zaterdag, november 29, 2014 ,

Tijdens een van mijn laatste 'browsesessies' zat ik op pinterest te kijken naar clutches, tot ik een idee kreeg, waarom maakte ik zelf geen clutch vanuit een boek? Boeken hebben de perfecte clutchvorm en zijn makkelijk te bekleden, niet veel aan te verpesten toch? Ik besloot het gewoon te proberen. Wil jij het ook proberen, of gewoon zien hoe ik het er vanafgebracht heb? Lees dan snel verder.





First things first, wat heb je eigenlijk nodig?
Nodig voor een boekenclutch:
  • Een boek met harde kaft, je moet zelf even kijken welke afmetingen je fijn vind.
  • Stoffen, liever een iets dikkere stof voor de buitenkant van je clutch.
  • Een lijmpistool.
  • Een stanleymes.
  • Een schaar, het liefst een stofschaar, dat werkt gewoon het mooist. Een gewone schaar volstaat ook prima.
  • Een naaisetje.
  • Evt. Lint.
  • Knijpers

Stap 1:
Haal de pagina's van het boek los van de kaft.




Stap 2:
Meet de benodigde stoffen uit. Let op: laat een ruime rand over voor een beetje speling en om vast te lijmen.
Stap 3:
Plak alvast de grote delen vast aan de kaft om een beetje overzicht te krijgen, laat de randjes los.
Stap 4:
Vouw en plak nu de randjes om, zorg dat dit er netjes afgewerkt uitziet.
Stap 5:
Neem nu het laatste grote stuk waarmee je de voorklep 'overplakt' om het extra zakje te krijgen.
Stap 6:
Meet de stukjes stof om de zijkanten af te sluiten uit, en plak ze netjes aan de binnenkant van je clutch, dit zorgt ervoor dat je de randjes van de buitenste stof niet meer ziet.

Stap 7:
Nu is je clutch bijna klaar, ga alle randjes na om te kijken of ze netjes en glad zijn. Wanneer dit niet het geval is kan je dit nog even netjes vastlijmen met het lijmpistool.
Stap 8:
Je kan nu kijken of je nog iets toe wilt voegen. Wees creatief! een knoopje hier of lintje daar zorgt ervoor dat de clutch helemaal bij jou stijl past!


Doe inspiratie op voor ideeën, kijk eens op pinterest! Hieronder mijn inspiratiefoto's:


Bron laatste twee: Pinterest


Wil je vaker DIY's zien?



You Might Also Like

1 reacties