Latest Posts

Lifestyle: Mens wat ben je mooi!

By donderdag, oktober 16, 2014

Vandaag een iets heel anders dan normaal, ik heb namelijk een gedicht, niet mijn alledaagse content.
Normaal ben ik nooit zo 'into' de poëzie, maar dit gedicht was wel iets wat ik onwijs mooi vond. Daarom wil ik dit graag met jullie delen!


Mens wat ben je mooi

Mens kijk eens naar jezelf
en bewonder hoe bijzonder je eigenlijk bent
Met je drang, je plan
omdat het altijd beter kan
Beter dan.

Mens wat ben je mooi als je lacht
Om jezelf, om de ander
ongeacht, harder dan gedacht, of soms gewoon stiekem
zacht.
\
Mens wat ben je mooi als je doorgaat
tegen de tegenslag
Jezelf verslaat en daar oprecht versteld van staat
Mens wat ben je mooi als je de onmacht eventjes ontkracht.

Dus kijk nar jezelf
je bent als geen ander
uniek en toch net als iedereen
een mens.

Mens wat ben je mooi



Mens kijk eens naar jezelf
en bewonder hoe bijzonder je eigenlijk bent
Met je liefde, je geluk
je pech,je opsmuk
alles of niets
Je altijd iets.

Mens wat ben je mooi als je liefhebt
Samensmelt, en het verschil dat jullie maken bij elkaar optelt
Mens wat ben je mooi als je de essentie raakt
een nieuw mensje maakt
om meer dan je zelf geeft
opeens in de toekomst van de ander leeft
Mens wat ben je mooi als je het stokje doorgeeft.

Dus kijk naar jezelf en besef
je bent als geen ander
uniek en toch net als iedereen 
een mens.

Mens wat ben je mooi


Vanaf woensdag 15 oktober is de tentoonstelling 'De mens van jong tot oud' geopend in de Amsterdam EXPO. Hierin kunnen gewone mensen een foto van zichzelf uploaden waarna deze in deze tentoonstelling gebruikt wordt. Wil jij jezelf ook terugzien in deze tentoonstelling? Klik hier

Foto's: Pinterest
Gedicht: Menzis reclame

Wat vinden jullie van dit gedicht en poëzie in het algemeen?

You Might Also Like

1 reacties

  1. Het gedicht vind ik heel erg mooi, het klopt ook voor mijn gevoel. Moderne poëzie vind ik geweldig, maar de ouderwetse, met ouderwetse taal wat minder.

    BeantwoordenVerwijderen