Latest Posts

Nieuwe camera!

By dinsdag, september 09, 2014 , , , ,

Sinds ik (beauty)blogs lees ben ik al verzot op mooie productfoto's, ik persoonlijk vind dat de foto's een artikel kunnen maken of breken. Hierom besloot ik dus om al vroeg in mijn 'blogcariére' een spiegelreflexcamera aan te schaffen. Dit deed ik natuurlijk niet alleen voor mijn blog, want dat zou zonde zijn als ik snel zou stoppen, maar natuurlijk ook omdat ik fotografie onwijs leuk en interessant vond. Na veel onderzoek besloot ik voor de spiegelreflexcamera te gaan die volgensmij het meeste bij mij pastte: de Canon EOS 1200D, klik snel verder voor mijn bevindingen van deze camera!





Nadat ik zelf veel research heb gedaan, ben ik naar een fotografiewinkel gegaan om mij nog meer te laten adviseren. Ik wilde voor deze (bestwel grote) aankoop 100% zeker weten wat ik wilde. Hierdoor ben ik op de voor mij perfecte camera uitgekomen: de Canon EOS 1200D, het vernieuwde canon instapmodel.


De reden dat ik voor dit instapmodel koos, en niet voor een wat geavanceerder toestel, is omdat ik voor deze camera nog nooit met het spiegelreflexsysteem heb gewerkt. Daarom leek het ij slim om een wat makkelijkere camers te nemen zodat ik wel al foto's kon nemen zonder dat ik al te veel wist over de camera, maar ik ook dieper op het toestel, de opties en het fotograferen in kon gaan. Ook zat er bij deze camera een speciale app, die je van alles uitlegt over de camera zelf, maar ook hoe je je fotografieskills kan verbeteren zodat de app ook aantrekkelijk is voor andere cameragebruikers.
Zoek voor de app gewoon naar Cannon 1200D in de appstores(android én apple)



Bij deze camera zat een gewone kitlens, hiermee heb ik voor dit moment genoeg mogenlijkheden. Wel is het zo dat als je bij Canon nieuwe lenzen wilt aanschaffen, dat deze vaak wat prijziger zijn dan lenzen van bijvoorbeeld Sony camera's, maar dat neem ik op de koop toe!

Tot nu toe ben ik onwijs blij met mijn camera, en ik heb nog niets gevonden wat ik niet fijn vind aan deze camera. Ik denk dat wij een perfect match zijn, omdat deze camera mij leert om te gaan met het hele spiegelreflex fotograferen. Met deze post betekend dit ook de laatste post met foto's die ik met een systeemcamera heb genomen! Hopelijk zien jullie verschil en verbetering in mijn foto's!

Met welke camera fotograferen jullie,en waar zou je wel mee willen fotograferen?


You Might Also Like

3 reacties

  1. Wat een prachtige camera heb je aangeschaft, wauw! Ik fotografeer ook met een spiegelreflex van Sony, een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb precies dezelfde. De kwaliteit is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze camera staat op mijn verlanglijstje. Ik hoop hem dit jaar onder de kerstboom te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen